Green for Teens - Viitorul sună verde
Proiectul propune realizarea a 20 de grădini verticale în 20 de clase de gimnaziu și liceu din cadrul Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea. „Green for teens - Viitorul sună verde” urmărește transformarea spațiilor de învățare în medii interactive, stimulative și ecologice. Grădinile verticale contribuie la purificarea aerului prin absorbția poluanților și eliberarea oxigenului. Astfel se creează un mediu mai sănătos și mai proaspăt în sălile de clasă. Elevii vor învăța de ce e important să protejeze mediul înconjurător și vor descoperi ciclurile naturale ale plantelor. Grădinile verticale vor contribui și la reducerea amprentei de carbon a școlii prin absorbția dioxidului de carbon și creșterea biodiversității având în vedere poziționarea centrală a școlii, într-o zonă lipsită de spații verzi. Proiectul va contribui și la reducerea stresului și a anxietății, îmbunătățind starea de spirit și concentrarea elevilor. Susține transformarea spațiilor de învățare în medii ecologice și donează pentru proiectul „Green for teens - Viitorul sună verde”!
-
Numele ONG-ului / grupului de inițiativă sau al persoanei care aplică
Asociația Iuliu Maniu
-
Beneficiarii acestui proiect
Elevi și profesori: Grădinile verticale vor fi integrate în procesul de învățare și pentru a oferi resurse educaționale interactive, cu accent pe cercetare, responsabilizare și stare de bine.
-
Obiective
Obiectivul general al implementării grădinilor verticale în clasele din școli este de a crea un mediu educațional și stimulativ care să sprijine dezvoltarea complexă a elevilor și să promoveze o învățare interactivă, ecologică și sustenabilă. Obiective specifice: - Educație interactivă și cercetare: prin măsurarea calității aerului, umidității, al sunetului și zgomotului, înainte și după implementarea grădinilor verticale, elevii vor putea înțelege mai bine cum fiecare disciplină este interconctată. Totodată vor putea experimenta cu rearanjarea spațiului din clasă, în ideea maximizării stării de bine și a puterii de atenție. - Educație și conștientizare ecologică: Utilizarea grădinilor verticale pentru a educa elevii cu privire la importanța conservării mediului înconjurător, ciclurile naturale ale plantelor și rolul lor în ecosistem. - Dezvoltarea abilităților practice: Oferirea elevilor oportunități de a învăța și de a aplica abilități practice de îngrijire a plantelor, inclusiv udarea, fertilizarea, transplantarea și monitorizarea sănătății plantelor. - Creșterea interesului pentru științele naturii și biologia: Utilizarea grădinilor verticale pentru a stimula curiozitatea elevilor și pentru a-i implica în explorarea proceselor biologice și a relațiilor dintre plante și mediul lor înconjurător. - Îmbunătățirea calității aerului și a mediului de învățare: Reducerea poluanților din aerul interior al claselor și crearea unui mediu mai sănătos și mai stimulativ pentru învățare și concentrare prin intermediul plantelor. - Promovarea bunăstării emoționale și a implicării sociale: Furnizarea unui spațiu verde și relaxant în interiorul școlii pentru a sprijini starea de bine emoțională a elevilor și pentru a promova interacțiunea socială și colaborarea. - Implicarea comunității școlare: Integrarea grădinilor verticale în activitățile și proiectele școlare pentru a implica elevii, profesorii și părinții în îngrijirea și promovarea acestora, creând astfel un sentiment de apartenență și responsabilitate față de proiect.
-
Bugetul total necesar pentru implementarea proiectului
24 000
-
Estimare contribuție medie
50 Lei
5 ambasadori
Ciarnău Adonis
Consider ca amplasarea unor plante în sălile de clasa ar fi un lucru benefic pentru elevi, responsabilizându-i, dezvoltându-le latura empatica, dar ar ajuta și în reducerea monotoniei zilnice prin aportul unor noi culori și a unui aspect mai natural al sălii de clasa, fapt ce ar face timpul petrecut la școală mai plăcut.
Anda Tămășanu
”Devii răspunzător de-a pururi pentru ceea ce ai îmblânzit. Tu ești răspunzător de floarea ta.” Acum câțiva ani am jucat Floarea într-o dramatizare a Micului Prinț. Chiar dacă pare gingaș și fragil este genul de rol care te îmbogățește ca artist și te ajută să te descoperi ca om. Genul acesta de proiect cum e Green for teens-Viitorul sună verde se aliniază perfect valorilor mele. Aceste grădini verticale, care vor fi și îngrijite de către elevii și elevele care se vor bucura de ele, îi va ajuta să înțeleagă cum se formează și se îngrijește viața și cât de mult contează să contribuie activ și responsabil la propria lor bunăstare. Viitorul sună verde când ecologia se îmbină cu educația și sănătatea.
Luchiian Alexandru
Doresc să mă implic personal in susținere proiectului Green For Teens - Viitorul sună verde pentru că grădinile verticale ce se doresc a fi implementate, cu toată cercetarea ce o implică, aduc un #Strop_de_aer și îi ajută pe elevi să vadă cum plantele și florile îmbunătățesc aerul din sălile de clasă. In calitate de fondator al proiectului Strop de aer și de coordonator al unui program de educatie de mediu in scoli, consider că proiectul propus de Asociația Iuliu Maniu Oradea promovează aceleasi principii ce le susțin și eu.
Mircea Pricăjan
O oază de verdeață în fiecare sală de clasă. Mai mult decît simplele ghivece de pe holuri, cîte o mică grădină verticală pe care elevii și elevele să o poată îngriji, o ocazie de-a învăța despre plantele alături de care petrec bună parte din zi, un bun prilej de responsabilizare a lor față de natură, de nevoile ei, și descoperirea nemijlocită a beneficiilor pe care plantele ni le oferă: oxigen, în primul rînd, dar mai ales frumusețea unică a fiecărei tulpini în parte, a fiecărei frunze și petale, o sursă la îndemînă de încîntare și relaxare. Aceste grădini verticale pot transforma natural, dezvoltîndu-l, spațiul în care copiii noștri învață ce este și cum funcționează lumea.
Antonia Nica
Starea de bine pe care copiii și tinerii noștri o au când sunt la școală poate să fie influențată în bine de existența în sălile de clasă a plantelor; mai mult decât atât, componenta educativă va fi implinită dacă acestea vor fi îngrijite și așezate într-o manieră practică și inteligentă. Cred într-o lume mai bună, mai verde, mai curată și cred în educație în toate formele ei.
131 susținători*
* inclusiv susținătorii ambasadorilor și echipelor care au ales să ajute acest proiect
Spune și altora despre acest eveniment